Letselschade claimen bij een kop-staartbotsing
Het claimen van letselschade is voor jou als slachtoffer volledig kosteloos.
Een drukke avondspits, een file, een laaghangende zon, onoplettendheid. En voordat je het weet heb je een aanrijding. Een kop-staartbotsing is een van de meest voorkomende verkeersongelukken in Nederland. En je kunt er veel schade van ondervinden. Niet alleen lichamelijk maar ook financieel. Gelukkig kunnen wij je helpen bij het claimen van je financiële schade. En omdat we onze kosten kunnen verhalen op de aansprakelijke persoon of zijn of haar verzekeraar, kunnen we dit zelfs kosteloos voor je doen. Benieuwd of je hier recht op hebt? Check het hieronder.
Tijdens een intakegesprek beoordeelt een van onze letselschadespecialisten de haalbaarheid van je letselschadezaak. Je kunt rechtstreeks telefonisch contact met ons opnemen of een contactformulier op onze website invullen. Naar aanleiding van dit formulier zullen de letselschadejuristen van het intaketeam gratis en vrijblijvend telefonisch contact met je opnemen. Bel ons direct op 085 073 55 50.
In deze stap gaan we uitgebreid informatie verzamelen en de veroorzaker van je letsel namens jou aansprakelijk stellen. Nadat een van onze letselschade-experts je zaak in behandeling heeft genomen, plannen we een persoonlijk gesprek in. Dit gesprek kan bij jou thuis plaatsvinden maar kan je ook telefonisch of via videobellen voeren. Tijdens dit gesprek maak je kennis met je letselschade-expert en bespreek je onder andere de toedracht van het ongeval, de schade, de medische aspecten van je letsel, je inkomenssituatie, je opleiding, je sociale situatie en eventueel de eerste gemaakte kosten.
In deze stap gaat je letselschade-expert de volledige schade in kaart brengen en gaat hij of zij in onderhandeling met de tegenpartij. Je letselschade kan vaak pas worden afgewikkeld als je een medische eindsituatie hebt bereikt. Daarvan is sprake als je medische situatie stabiel is – vaak als alle medische behandeling zijn afgerond – of als je volledig bent hersteld. Ook kijken we of er op het gebied van je inkomen of werk een stabiele situatie is ontstaan.
Vul in onderstaand formulier je gegevens in en we bellen je doorgaans binnen 2 uur (op werkdagen).
Heb je door een ongeval letsel opgelopen? Dan wil je vast weten of je je letselschade kunt claimen. Gelukkig vind je onze letselschadespecialisten in diverse vestigingen verspreid over het hele land. Er is er dus altijd wel een bij jou in de buurt. Ze vertellen je er graag meer over.
Een kop-staartbotsing heeft vaak letsel tot gevolg zoals nekklachten, rugklachten en een whiplash. Bij een kop-staartbotsing is de achteroprijder meestal aansprakelijk voor je letselschade.
Wie moet er aansprakelijk gesteld worden en hoe zorg je ervoor dat je schade vergoed wordt? Op welke vergoedingen heb je recht? En hoe zit het eigenlijk met smartengeld? Vragen waar je na een ongeval dat door iemand anders is veroorzaakt mee te maken krijgt. Bovendien levert een kop–staartbotsing die een whiplash tot gevolg heeft vaak discussie op met de verzekeraar van de tegenpartij.
Wanneer je na een kop-staartbotsing letselschade hebt opgelopen, is het belangrijk om je goed bij te laten staan en zo snel mogelijk de veroorzaker aansprakelijk te stellen. Dit hoef je niet zelf te doen. Meld je schade zo snel mogelijk aan ons zodat wij de juridische en financiële afhandeling van de schade van je kunnen overnemen. Wij staan je bij en adviseren je bij het verhalen van je schade. Kortom, we behartigen al je persoonlijke belangen na een ongeval.
De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van verschillende factoren zoals de duur van je genezing, de mate van je arbeidsongeschiktheid, de hinder die je nog steeds ondervindt en in hoeverre je volledig herstelt.
Verder is het voor de vergoeding van je schade erg belangrijk dat je alle kosten die verband houden met het ongeval goed bijhoudt. Ook moet je hiervoor bewijs verzamelen. Denk bijvoorbeeld aan reiskosten die je maakt om een arts of fysiotherapeut te bezoeken, kosten door kapotte kleding, het eigen risico van je ziektekostenverzekering en kosten voor hulp in de huishouding. Het zou zonde zijn als je vergeet welke kosten je hebt gemaakt terwijl je deze wel kunt terugvorderen.
Naast deze kosten kun je ook kosten als gemist loon of gemist overwerk, kosten door een verblijf in het ziekenhuis of smartengeld claimen. Benieuwd of je recht hebt op schadevergoeding? Ontdek het hieronder.
Heb je zelf of een bekende van je een ongeval gehad? Vraag dan nu een intakegesprek aan met een van onze schade-experts. Dit gesprek verplicht je tot niets. Pas na het gesprek beslist je of je met ons verder wilt gaan. Nadat je de schade online hebt gemeld, neemt een van onze schade-experts persoonlijk contact met je op. Je schade-expert stelt de tegenpartij aansprakelijk en regelt verder alles voor je. Het verhalen van letselschade is voor jou als slachtoffer volledig kosteloos. Wij verhalen deze kosten op de tegenpartij.
Ontdek of je kunt claimen“Hoor en wederhoor was heel belangrijk en heeft mij tijdens het hele proces enorm geholpen bij het verwerken van het ongeval. Kristianne had altijd een luisterend oor. Ik kon mijn verhaal doen waardoor zij mij het gevoel gaf begrepen te worden. Kristianne heeft zich goed verdiept in mijn persoonlijke situatie waarvoor ik haar zeer erkentelijk ben.”
B. | 27 juli 2021
“Helaas ben ik voor de tweede keer in contact geweest met Brandmeester Letselschade. Beide keren waren geweldig. Ook Diandra is een geweldige kracht binnen jullie organisatie. Zij heeft mij alle zorg uit handen genomen! Maar ook haar assistent Corina heeft mij regelmatig op de hoogte gehouden van ontwikkelingen. Een gouden team. Ik heb kort geleden nog jullie naam doorgegeven aan iemand die ook hulp nodig had. Nogmaals hartelijk dank voor deze persoonlijke professionele aanpak.”
Brigitte | 12 april 2021
“Rust en tijd om zaken te bespreken en uit te leggen.”
Jessy | 4 februari 2021
“Alles werd mij steeds duidelijk uitgelegd. Ik kreeg goed advies overwat ik zelf nog moest doen. Als ik niet verder wilde met onderzoeken, dan werd mij duidelijk verteld wat dat voor mijn toekomst betekende. Het was een fijne steun in mijn rug.”
Petra | 7 februari 2021
“Goed te bereiken. Je voelt je serieus genomen.”
G. | 16 maart 2021
“Duidelijk geïnformeerd en goede bereikbaarheid.”
D. | 17 maart 2021
“Goede en duidelijke communicatie en informatieverstrekking.”
Frank | 17 maart 2021