No cure no pay:
Het claimen van letselschade is voor jou als slachtoffer volledig kosteloos.

Letselschade claimen bij een bedrijfsongeval?

Hoe voorzichtig we ook zijn op het werk, soms zit een bedrijfsongeval in een klein hoekje. In de meeste gevallen is de werkgever aansprakelijk voor de letselschade die je hebt door het ongeval, want de werkgever is verantwoordelijk voor een veilige werkplek. Het claimen van letselschade is voor jou als slachtoffer volledig kosteloos.

Een bedrijfsongeval gehad....
En nu?

Er is sprake van een bedrijfsongeval wanneer je een ongeluk krijgt op het werk. Zo'n ongeval kan op verschillende manieren zijn, bijvoorbeeld wanneer je uitglijdt, in je vinger zaagt of door je rug gaat.

Letselschade door een bedrijfsongeval, kan ik nu een schadevergoeding krijgen?

In de meeste gevallen heb je recht op een schadevergoeding bij een ongeval tijdens werktijd. De geleden schade kunt je vervolgens verhalen op de werkgever, deze is tenslotte verantwoordelijk voor een veilige werkplek. Je dient als slachtoffer slechts aan te tonen dat er schade is ontstaan in de uitoefening van jouw (beroeps)werkzaamheden en vervolgens moet de werkgever aantonen/bewijzen dat hij voldaan heeft aan de zorgplicht.

Enkele voorbeelden van bedrijfsongevallen waarbij je kunt claimen.

Met je handen in een machine terecht komen. Werkgevers moeten zorgen voor een veilige werksituatie. Regelmatig komt het voor dat een bepaalde beveiliging ontbreekt op een machine waardoor het mogelijk is dat een werknemer met zijn hand in een machine terecht komt. Belangrijk hierbij is dat een werkgever hiervoor bijna altijd aansprakelijk is, zelfs als het
gaat om een fout van een werknemer doordat hij onvoorzichtig is.

Aangereden door een heftruck. In een bedrijfshal vinden veel werkzaamheden tegelijkertijd plaats. De één verricht werkzaamheden lopende en de ander rijdt op een heftruck of EPT. Wanneer je aangereden wordt en letsel oploopt is hiervoor ook de werkgever aan te spreken.

Uitglijden op de werkvloer. dit kan op een natte ondergrond of bijvoorbeeld op een trap. Vaak zal een werkgever aangeven dat men er alle maatregelen kon nemen die beschikbaar waren, zoals aangepast schoeisel. Uiteindelijk is van belang of de werkgever meer had kunnen doen om de situatie ter plekke nog veiliger te maken.

Vallen van goederen of zelf naar beneden vallen van hoogte. De werkgever moet aantonen dat hij voldoende maatregelen heeft genomen maatregelen nemen maak melding hiervan bij je leidinggevende. Indien van toepassing zowel op de werkvloer als ook je contactpersoon bij het uitzendbureau.

Tips bij een bedrijfsongeval

Zorg ervoor dat er een ongevallenrapport wordt opgemaakt en dat goed beschreven staat wat er is gebeurd voordat je tekent, maak foto’s van de situatie ter plekke, verzamel namen van getuigen en bezoek een arts om het letsel te laten vastleggen. Meld je schade zo snel mogelijk bij ons aan. Wij zullen de (inlenende) werkgever netjes en zorgvuldig benaderen, zodat de goede relatie met de werkgever intact blijft. De schade wordt meestal geregeld met de verzekeraar van de werkgever.

Wat kan ik claimen na een ongeluk op het werk?

Alle kosten die je maakt of hebt gemaakt door het bedrijfsongeval kun je claimen bij jouw werkgever. Deze is hier hoogstwaarschijnlijk goed voor verzekerd zodat de werkgever de kosten niet zelf hoeft te betalen. De schade waarvoor je een claim kunt indienen zijn onder andere de medische kosten, extra reiskosten, eventuele toekomstige kosten, hulp in de huishouding, opname in het ziekenhuis, het verlies aan inkomen en smartengeld.

Wij kunnen je gratis bijstaan bij het verhalen van jouw letselschade!

Ontdek of je kunt claimen

Een ongeval met letsel, wat nu?

Je hebt een ongeval gehad en hebt hierbij letsel opgelopen. Wat moet je dan eigenlijk doen? Het antwoord op deze vraag lees je in het stappenplan Letselschade.

Stappenplan Letselschade
Vul jouw gegevens in om het stappenplan bij letselschade te downloaden.
Bedankt, we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wat onze klanten vinden:

Hoeveelheid klanten dat ons aanbeveelt:
100%
Klanten geven ons gemiddeld een:
9,5
Een greep uit de reacties uit het klanttevredenheidsonderzoek van 2018:
"Goede uitleg en goed (telefonisch) bereikbaar voor vragen en opmerkingen."
"De tijd voor me nemen bij telefonische contact maar ook de standvastigheid voor de schade claim."
"Zeer deskundige adviezen gehad, veel tijd en energie in ze zaak gestoken. Wat heeft geleid tot een heel mooi eindresultaat."